Amazon MP3 Clips

Πέμπτη, 12 Απριλίου 2012

Ω3 ΛΙΠΑΡΑ

  Γνωρίζουμε ότι η συστηματική κατανάλωση ω3 πολυακόρεστων λιπαρών οξέων (PUFA) - ειδικά εικοσιπεντανοϊκού (EPA) και δοκοσαεξανοϊκού οξέος (DHA) είναι σημαντική για την όραση, την φυσιολογική λειτουργία του εγκεφάλου και την καλή υγεία της καρδιάς.
  Οι επιστήμονες τώρα συμπεραίνουν ότι η ευεργετική δράση των ω-3 λιπαρών οξέων έχει να κάνει και με τη βελτίωση του τρόπου μετάδοσης των σημάτων μεταξύ των εγκεφαλικών κυττάρων.
  Αντίθετα απ' ότι γνωρίζουμε μέχρι σήμερα, η κατανάλωση ω3 λιπαρών οξέων από φυτικές πηγές μπορεί να είναι εξίσου ευεργετική για την υγεία με την πρόσληψη ω3 λιπαρών από τα ψάρια (που για τους μελετητές της φυτικής διατροφής είναι εξαιρετικά τοξικά), αναφέρει μία νέα μελέτη που δημοσιεύθηκε στο επιστημονικό περιοδικό American Journal of Clinical Nutrition.
  Σε προηγούμενες μελέτες είχε προκύψει πως ο βαθμός μετατροπής των ω3 λιπαρών οξέων φυτικής προέλευσης (α-λινολενικού οξέος-ALA) σε EPA και DHA είναι σχετικά χαμηλή. Τώρα όμως, τα δεδομένα από τη νέα αυτή μελέτη υποδεικνύουν ότι το ανθρώπινο σώμα έχει ικανοποιητική δυνατότητα παραγωγής EPA και DHA από ALA.
  Οι σημαντικότερες πηγές λήψης Ω3 λιπαρών στην φύση είναι ο Λιναρόσπορος και η Αντράκλα (γλυστρίδα). 
ΠΗΓΗ